PAP 2.2.1
Prelucrarea/procesarea produselor pescărești și de acvacultură
Ghid consultativ
Intensitatea finanțării
75%
Valoarea finanțării
Maxim 30.000 euro/tonă
Valoarea sprijinului public raportată la capacitatea de producție nouă în prelucrare/procesare a solicitantului EURO/tonă nu poate depăși valoarea de 30.000 euro/tonă
Alocare financiară: 10.443.280 euro
Solicitanți eligibili
- PFA, II, IF, SNC, SCS,SRL, Societate comercială cu capital privat, Organizații de pescari, organizații de producători recunoscute, asociații de organizații de producători recunoscute sau organizații interprofesionale recunoscute, societăţi cooperative pescăreşti, care desfășoară activități economice, în domeniul prelucrării produselor pescărești și de acvacultură, Cooperative agricole, care desfășoară activități economice, în domeniul prelucrării produselor pescărești și de acvacultură;
- CAEN: 1020.
Activități eligibile
- activități care conduc la tranziția către practici durabile, inclusiv producerea de energie regenerabilă;
- activități care conduc la eficientizarea activității, inclusiv prin tranziția digitală;
- activități care conduc la îmbunătățirea condițiilor de muncă;
- activități care conduc la limitarea impactului de mediu;
- activități care conduc la creșterea eficienței energetice;
- activități care conduc la implementarea principiilor economiei circulare (folosirea de ambalaje de origine biologică, biodegradabile și compostabile; valorificarea subproduselor și transformarea acestora în produse noi; obținerea de biofertilizatori și hrană pentru animale din deșeuri provenite de la fructele de mare, etc.);
- activități care conduc la consolidarea modalităților durabile de comercializare cât mai aproape de consumatorul final;
- activități care conduc la diversificarea materiei prime prin utilizarea speciilor autohtone în producție, inclusiv a moluștelor și algelor;
- activități care conduc la asigurarea trasabilității.
- Cheltuieli cu auditarea proiectului;
- Cheltuieli cu informarea şi publicitate;
- Cheltuieli privind taxele, comisioane;
- Cheltuieli cu achiziţionarea semnăturii digitale pentru MySMIS2021;
- Cheltuielile cu transportul, diurna şi cazarea.
PERIOADA DE IMPLEMENTARE
- 24 de luni.